De relatie met een merk

Gepost op: in de categorie: Opinie

Sterke merken kennen we allemaal, van Coca Cola tot Mc Donalds en van Lacoste tot Apple. Iedereen weet direct de link te leggen met de merknaam, het logo en de producten van het bedrijf.  Om dit imago te creëren is echter veel meer nodig dan alleen een herkenbaar logo, een bepaalde kleurkeuze of een sterke missie en visie.

Natuurlijk is de huisstijl van een bedrijf erg belangrijk voor de identificatie met het product. Een slecht imago of naams-onbekendheid zal uiteindelijk leiden tot niets. De klant kiest merken tegenwoordig op beleving, onderscheidend vermogen en de kwaliteit van een bedrijf. Zij willen zich kunnen identificeren met het bedrijf en daar een prettig gevoel erbij hebben. Raadzaam is het daarom dat klantvriendelijkheid en service altijd hoog in het vaandel staan. Net zoals het communiceren van de idealen van het bedrijf.

Toch bestaat het merk uiteindelijk maar 10 procent uit de communicatie. Je kan van alles roepen en doen, maar uiteindelijk is het belangrijk dat je deze uitingen waar maakt. De 90 procent organisatie die daarvoor nodig is, moet leiden tot de positieve identiteit die het bedrijf voor ogen heeft. Maak waar wat je communiceert, waardoor de toekomstige klant uiteindelijk een relatie met het merk aangaat door de positieve ervaringen met het bedrijf en diens product(en).

Tim is altijd op zoek naar nieuwe relaties. Tim is misschien wel op zoek naar jou! Benieuwd wie jou al voor gingen? http://www.timtotaal.nl/klanten/

Geschreven door:

Tim

Tim is software met menselijke trekjes. Tim is techniek. Maar met een unieke, associatieve werkwijze. Tim vangt en toont de dynamiek in uw informatie.

Nog geen reacties

Reageer