SBS 6

Sinds de komst van Jochem de Gruyter bij SBS Broadcasting is het bedrijf sterk in ontwikkeling. Het
bedrijf beperkt zich niet meer tot het uitzenden en adverteren via de televisie. SBS biedt meer dan dat
en De Gruyter is bij veel van deze activiteiten betrokken. Eén ding staat daarbij centraal: dichterbij de
klant komen. Zowel B2B als B2C.
Jochem de Gruyter, CRM manager bij SBS Broadcasting: “SBS Broadcasting onderscheidt zich door de duidelijk
herkenbare zenders. Veronica is bijvoorbeeld voor jong volwassenen en meer gericht op mannen, NET 5 is meer
vrouwelijk georiënteerd en SBS 6 is een familiezender. De laatste jaren hebben we een strategie ontwikkeld
waarmee we dichterbij de kijker en de adverteerder willen komen. Ik houd me bezig met beide relaties. Ik zorg
ervoor dat we onze kijkers en adverteerders effectiever kunnen bedienen, waardoor de klanttevredenheid en de
waarde van de relatie omhoog gaan.”
  
“Tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden voor onze zakelijke relaties werk ik met het customer relationship
management (CRM) systeem Tim van Softmakers. Dit systeem is ontwikkeld voor mediabedrijven. Zij begrijpen dat
de contacten in de mediawereld vaak niet één op één zijn, maar dat er complexe relaties zijn tussen bijvoorbeeld
adverteerder, mediabureau, exploitant, producent en reclamebureau. Ik gebruik verschillende aspecten van deze
oplossing tijdens mijn werk. De verandering naar een klantgerichte strategie en de in gebruik nemen van het
systeem was een heftig proces waar ik nauw bij betrokken ben geweest. Het daadwerkelijk implementeren van de
oplossing was één van de laatste stappen. Eerst hebben we gekeken naar alle werkprocessen en definities, en
deze opnieuw vormgegeven. Ook het verandermanagement traject was complex, maar het is cruciaal om
werknemers bewust te maken van die nieuwe processen.”
“Elke dag ziet er anders uit, maar er zijn een aantal aspecten die terugkomen. Nu zit ik veel in overleg met
diverse interne werkgroepen om te kijken hoe we nieuwe kansen voor adverteerders kunnen realiseren.
Daarnaast ben ik de laatste tijd veel bezig met het marketing dashboard: we kijken waarom consumenten een
bepaald gedrag vertonen door middel van marketing intelligence. De acties die we op basis van dit gedrag uitrollen
gaan via campagne management. Ook kijken we hoe we nieuwe diensten kunnen leveren aan consumenten, zoals
eerder genoemde VOD service. Je moet blijven nadenken hoe je de klant loyaal kunt krijgen en aan je blijven
binden. Ik zie de trend dat consumenten steeds zelfstandiger willen beslissen als het gaat om het kijkmoment en
via welk apparaat ze iets bekijken, of dat nou televisie, internet of mobiel is. Bij andere ontwikkelingen voor
adverteerders denk ik mee met SBS Creative, een tak binnen ons bedrijf dat creatieve concepten ontwikkeld voor
onze adverteerders en consumenten. Kortom, ik ben bij heel veel processen en ontwikkelingen betrokken die
elkaar in hoog tempo opvolgen. Je raakt hier niet snel uitgekeken!

, SBS 6

Gebruikte producten

SBS 6 gebruikt de volgende Tim applicaties:

« Terug naar het overzicht